CCHR PRESS RELEASE – Phnom Penh, 7 August 2013
CCHR expresses concern regarding the NEC’s method of verifying
election results
The
Cambodian Center for Human Rights (“CCHR”)
is concerned about a lack of transparency in calculating the results of the
National Assembly elections held on 28 July 2013. The National Election
Committee (“NEC”) organized a rechecking of the election results from 22
provinces, beginning on 3 August 2013 at NEC headquarters within the Ministry
of the Interior. However, the NEC failed to provide the original results forms
from each polling station, and instead re-counted secondary figures that were
collected in a printed excel sheet. There is no certainty that these figures rechecked
by the NEC were the actual figures taken from each polling station.
The NEC invited external observers to monitor the
process of rechecking the results; in attendance were representatives from the
Cambodian People’s Party, non-governmental organizations and civil society
organizations. At the NEC’s offices eight small groups were set up to check the
results from one province at a time. Each group comprised of several NEC
officials and independent observers. To check results, one NEC official read
the number of votes for each party from each commune/sangkat, recorded on the printed excel
spreadsheets, while other NEC officials and the independent observers verified
that the figures added up to the totals on these spreadsheets. This procedure
itself was transparent but because none of the actual 1102 forms, on which
results would have been recorded directly after each polling station was closed,
were made available to check against the figures in the completed excel
spreadsheets, it was not possible to verify the legitimacy of figures provided by
the NEC. The NEC should delay any announcement of official election results
until the numbers of votes have been properly verified and until independent investigations
into complaints of irregularities have been carried out.
CCHR President Ou Virak comments:
“CCHR
welcomes the NEC’s willingness to invite independent observers to the
rechecking of election results. However, the absence of the actual 1102 forms
for monitors to check against figures provided to them by the NEC has ultimately
undermined the whole process. The NEC should make the original 1102 forms
available to neutral observers in order to instil confidence in the legitimacy
of the election results, rather than fueling suspicions about election fraud.
If the verification of results cannot be carried out transparently then it is
not only a waste of time but also bolsters claims that the NEC is not an
independent institution and that the election results cannot be trusted.”
For more
information, please contact Ou Virak via telephone at +855 (0) 1240 4051 or
e-mail at ouvirak@cchrcambodia.org or CCHR Consultant Orla Kelly
via telephone at +855 (0) 6772 7025 or e-mail at orla.kelly@cchrcambodia.org.
Please find attached the press release in PDF format both in English and in Khmer.
Kind regards,
CCHR
ភ្នំពេញ៖ មជ្ឈមណ្ឌល សិទ្ធិមនុស្សកម្ពុជា (CCHR)
បានសម្តែងនូវកង្វល់អំពីភាព ខ្វះចន្លោះនៃ តម្លាភាព ក្នុងការគណនាពីលទ្ធផល
នៃការបោះឆ្នោត ជ្រើសតាំងតំណាងរាស្រ្ត ដែលរៀបចំធ្វើឡើង កាលពីថ្ងៃទី២៨
ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៣។
ក្នុងសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មាន របស់CCHR ចេញផ្សាយនៅថ្ងៃពុធ ទី០៧ ខែសីហា នេះ ដែល មជ្ឈមណ្ឌលព័ត៌មានដើមអម្ពិល ទទួលបានឲ្យដឹងថា គណៈកម្មាធិការជាតិ រៀបចំការបោះឆ្នោត (គ.ជ.ប) បានរៀបចំ ការត្រួតពិនិត្យឡើងវិញ នូវលទ្ធផលបោះឆ្នោតពីខេត្តចំនួន២២ ដែលបាន កំពុងចាប់ផ្តើមពីថ្ងៃទី០៣ ខែសីហា ឆ្នាំ២០១៣ នៅក្នុងទីស្នាក់កណ្តាលរបស់គ.ជ.ប ក្នុង ក្រសួង មហាផ្ទៃ។
សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានដដែល បានបន្តថា ទោះបីជាយ៉ាងណា គ.ជ.ប បានខកខាន ដើម្បីផ្តល់នូវ ទំរង់ដើម នៃលទ្ធផលពិតប្រាកដពីស្ថានីយ បោះឆ្នោតនីមួយៗ ហើយជំនួសមកវិញ នូវការរាប់ តួលេខលើកទី២ឡើងវិញ ដែលត្រូវបានប្រមូលនៅក្នុងការបោះពុម្ភដោយតារាងកំព្យូទ័រ ហើយ មិនប្រាកដថា តួលេខទាំងនោះ ត្រូវបានត្រួតពិនិត្យឡើងវិញ ដោយគ.ជ.ប តួលេខជាក់ស្តែង ដែលត្រូវបានយកពីការិយាល័យ បោះឆ្នោតនីមួយៗ។
យ៉ាងណាក៏ដោយ គ.ជ.ប បានអញ្ជើញ នូវអ្នកសង្កេតការណ៍ ខាងក្រៅដើម្បី ធ្វើការត្រួតពិនិត្យ ដំណើរការត្រួតពិនិត្យឡើងវិញ នូវលទ្ធផលទាំងនេះ ក្នុងការចូលរួមមានតំណាង ពីគណបក្ស ប្រជាជនកម្ពុជា អង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាល និងអង្គការសង្គមស៊ីវិល។ នៅក្រុមតូចចំនួន០៨ការិយាល័យ របស់គ.ជ.ប ត្រូវបានបង្កើតឡើង ដើម្បីត្រួតពិនិត្យពីលទ្ធផល ដែលមកពីខេត្តមួយ ក្នុងពេលតែមួយ ដែលក្រុមនីមួយៗ មានមន្រ្តីគ.ជ.បជាច្រើន និងអ្នកសង្កេតការណ៍ឯករាជ្យ។
ដើម្បីត្រួតពិនិត្យ លទ្ធផលនេះ មន្រ្តីគ.ជ.បម្នាក់ បានអានពីចំនួន នៃសន្លឹកឆ្នោតសំរាប់ គណបក្ស នីមួយៗពីឃុំ សង្កាត់ នីមួយៗ ដែលត្រូវបានកត់ត្រាលើតារាងទិន្នន័យកំព្យូទ័រ ខណៈដែលមន្រ្តី គ.ជ.បដទៃទៀត ហើយនិងអ្នកសង្កេតការណ៍ឯករាជ្យ បានធ្វើការផ្ទៀងផ្ទាត់ថា តួលេខទាំងនេះ បានបន្ថែមដល់តួលេខសរុប នៅលើតារាងទិន្នន័យទាំងនោះ។
សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានដដែល បានបង្ហាញថា នីតិវិធីដោយខ្លួនឯងនេះ មានតម្លាភាព ប៉ុន្តែដោយ សារស្ទើរតែគ្មានទម្រង់១១០២ ពិតប្រាកដ ដែលលទ្ធផលទាំងនោះ បានកត់ត្រា បានផ្ទាល់ក្រោយ ពេលដែលការិយាល័យ បោះឆ្នោតនីមួយៗត្រូវបានបិទ ដែលអាចរកបាន ដើម្បីធ្វើការត្រួតពិនិត្យ ធៀបទៅនឹងតួលេខ នៅក្នុងតារាងទិន្នន័យ ក្នុងប្រព័ន្ធកំព្យូទ័រ ដែលត្រូវបានបញ្ចប់ ហើយនីតិវិធីនេះ មិនអាចផ្ទៀងផ្ទាត់ នូវភាពស្របច្បាប់នៃតួលេខ ដែលត្រូវបានផ្តល់ឲ្យដោយគ.ជ.ប។
យ៉ាងណាក៏ដោយ CCHR បានស្នើថា គ.ជ.ប គួរតែត្រូវពន្យារពេល ក្នុងការប្រកាសណាមួយ នៃ លទ្ធភាពបោះឆ្នោត ជាផ្លូវការរហូតដល់ចំនួន នៃសន្លឹកឆ្នោត ត្រូវបានផ្ទៀងផ្ទាត់ ដោយត្រឹមត្រូវ ហើយរហូតដល់ មានការស៊ើបអង្កេត ដោយឯករាជ្យ នៅក្នុងពាក្យបណ្តឹង នៃភាពមិនប្រក្រតីត្រូវ បានអនុវត្ត៕
ក្នុងសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មាន របស់CCHR ចេញផ្សាយនៅថ្ងៃពុធ ទី០៧ ខែសីហា នេះ ដែល មជ្ឈមណ្ឌលព័ត៌មានដើមអម្ពិល ទទួលបានឲ្យដឹងថា គណៈកម្មាធិការជាតិ រៀបចំការបោះឆ្នោត (គ.ជ.ប) បានរៀបចំ ការត្រួតពិនិត្យឡើងវិញ នូវលទ្ធផលបោះឆ្នោតពីខេត្តចំនួន២២ ដែលបាន កំពុងចាប់ផ្តើមពីថ្ងៃទី០៣ ខែសីហា ឆ្នាំ២០១៣ នៅក្នុងទីស្នាក់កណ្តាលរបស់គ.ជ.ប ក្នុង ក្រសួង មហាផ្ទៃ។
សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានដដែល បានបន្តថា ទោះបីជាយ៉ាងណា គ.ជ.ប បានខកខាន ដើម្បីផ្តល់នូវ ទំរង់ដើម នៃលទ្ធផលពិតប្រាកដពីស្ថានីយ បោះឆ្នោតនីមួយៗ ហើយជំនួសមកវិញ នូវការរាប់ តួលេខលើកទី២ឡើងវិញ ដែលត្រូវបានប្រមូលនៅក្នុងការបោះពុម្ភដោយតារាងកំព្យូទ័រ ហើយ មិនប្រាកដថា តួលេខទាំងនោះ ត្រូវបានត្រួតពិនិត្យឡើងវិញ ដោយគ.ជ.ប តួលេខជាក់ស្តែង ដែលត្រូវបានយកពីការិយាល័យ បោះឆ្នោតនីមួយៗ។
យ៉ាងណាក៏ដោយ គ.ជ.ប បានអញ្ជើញ នូវអ្នកសង្កេតការណ៍ ខាងក្រៅដើម្បី ធ្វើការត្រួតពិនិត្យ ដំណើរការត្រួតពិនិត្យឡើងវិញ នូវលទ្ធផលទាំងនេះ ក្នុងការចូលរួមមានតំណាង ពីគណបក្ស ប្រជាជនកម្ពុជា អង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាល និងអង្គការសង្គមស៊ីវិល។ នៅក្រុមតូចចំនួន០៨ការិយាល័យ របស់គ.ជ.ប ត្រូវបានបង្កើតឡើង ដើម្បីត្រួតពិនិត្យពីលទ្ធផល ដែលមកពីខេត្តមួយ ក្នុងពេលតែមួយ ដែលក្រុមនីមួយៗ មានមន្រ្តីគ.ជ.បជាច្រើន និងអ្នកសង្កេតការណ៍ឯករាជ្យ។
ដើម្បីត្រួតពិនិត្យ លទ្ធផលនេះ មន្រ្តីគ.ជ.បម្នាក់ បានអានពីចំនួន នៃសន្លឹកឆ្នោតសំរាប់ គណបក្ស នីមួយៗពីឃុំ សង្កាត់ នីមួយៗ ដែលត្រូវបានកត់ត្រាលើតារាងទិន្នន័យកំព្យូទ័រ ខណៈដែលមន្រ្តី គ.ជ.បដទៃទៀត ហើយនិងអ្នកសង្កេតការណ៍ឯករាជ្យ បានធ្វើការផ្ទៀងផ្ទាត់ថា តួលេខទាំងនេះ បានបន្ថែមដល់តួលេខសរុប នៅលើតារាងទិន្នន័យទាំងនោះ។
សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានដដែល បានបង្ហាញថា នីតិវិធីដោយខ្លួនឯងនេះ មានតម្លាភាព ប៉ុន្តែដោយ សារស្ទើរតែគ្មានទម្រង់១១០២ ពិតប្រាកដ ដែលលទ្ធផលទាំងនោះ បានកត់ត្រា បានផ្ទាល់ក្រោយ ពេលដែលការិយាល័យ បោះឆ្នោតនីមួយៗត្រូវបានបិទ ដែលអាចរកបាន ដើម្បីធ្វើការត្រួតពិនិត្យ ធៀបទៅនឹងតួលេខ នៅក្នុងតារាងទិន្នន័យ ក្នុងប្រព័ន្ធកំព្យូទ័រ ដែលត្រូវបានបញ្ចប់ ហើយនីតិវិធីនេះ មិនអាចផ្ទៀងផ្ទាត់ នូវភាពស្របច្បាប់នៃតួលេខ ដែលត្រូវបានផ្តល់ឲ្យដោយគ.ជ.ប។
យ៉ាងណាក៏ដោយ CCHR បានស្នើថា គ.ជ.ប គួរតែត្រូវពន្យារពេល ក្នុងការប្រកាសណាមួយ នៃ លទ្ធភាពបោះឆ្នោត ជាផ្លូវការរហូតដល់ចំនួន នៃសន្លឹកឆ្នោត ត្រូវបានផ្ទៀងផ្ទាត់ ដោយត្រឹមត្រូវ ហើយរហូតដល់ មានការស៊ើបអង្កេត ដោយឯករាជ្យ នៅក្នុងពាក្យបណ្តឹង នៃភាពមិនប្រក្រតីត្រូវ បានអនុវត្ត៕
No comments:
Post a Comment