A Change of Guard

សូមស្តាប់វិទ្យុសង្គ្រោះជាតិ Please read more Khmer news and listen to CNRP Radio at National Rescue Party. សូមស្តាប់វីទ្យុខ្មែរប៉ុស្តិ៍/Khmer Post Radio.
Follow Khmerization on Facebook/តាមដានខ្មែរូបនីយកម្មតាម Facebook: https://www.facebook.com/khmerization.khmerican

Tuesday, 12 January 2016

ព្រះសង្ឃ​កំពង់​សត្វ

ព្រះសង្ឃ​កំពង់​សត្វ
ppp Mon, 11 January 2016

ព្រះសង្ឃ និង​ពុទ្ធបរិស័ទ​ឈប់​សម្រាក​នៅ​តាម​​ផ្លូវ​ខណៈ​ហែក​ឋិន​ទៅ​វត្ត​មួយ​នៅ​ខេត្ត​តាកែវ​កាលពី​ឆ្នាំ ២០១២។ហុង មិនា

ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​ត្រូវ​បាន​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ភាគច្រើន​គោរព​លើក​តម្កើង និង​ចាត់​ទុក​ជា​ទីសក្ការ​បូជា​ស្មើ​ជីវិត។ សិទ្ធិ​នៃ​ការ​គោរព​បូជា​នេះ​ត្រូវ​បាន​ការពារ​ដោយ​រដ្ឋធម្មនុញ្ញ​ថា​ជា​សាសនា​របស់​រដ្ឋ។ ព្រះសង្ឃ​ជា​អ្នក​ទ្រទ្រង់​ផ្ទាល់ និង​មាន​តួនាទី​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ព្រះធម៌​វិន័យ​របស់​ព្រះពុទ្ធ។

ព្រះសង្ឃ​មាន​ពីរ​ប្រភេទ​គឺ​សម្មតិសង្ឃ និង​អរិយសង្ឃ។ សម្មតិសង្ឃ​បាន​ដល់​សង្ឃ​សន្មត​ពោល​គឺ​បុថុជ្ជន​ដែល​មិន​ទាន់​បាន​រម្ងាប់​កិលេស​អស់​នៅ​ឡើយ​ហើយ​បាន​ចូល​សាង​ផ្នួស​ប្រកប​ជីវិត​ជា​អ្នក​បួស និង​បដិបត្តិ​ធម៌​ឲ្យ​អស់​កិលេស​។ ​អរិយសង្ឃ​គឺ​សង្ឃ​ដែល​បាន​បដិបត្តិ​រំលត់​អស់​កិលេស​ទាំង​ពួង​ជា​បុគ្គល​មាន​គុណធម៌​សម្រាប់​ពុទ្ធបរិស័ទ​បូជា​តែ​ក្នុង​សម័យ​នេះ​កម្រ​នឹង​មាន​អរិយសង្ឃ​ណាស់។

ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​បាន​ចាក់​ប្ញស​យ៉ាង​ជ្រៅ​ទៅ​ក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ​ជា​លក្ខណៈ​ជាតិ​សហគមន៍ និង​បុគ្គល។ កាលពី​អតីតកាល​ព្រះសង្ឃ​បាន​ដើរ​តួនាទី​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​អប់រំ​ខ្មែរ និង​ជួយ​ទ្រទ្រង់​វប្បធម៌​អក្សរសាស្ត្រ​ជាតិ។ ព្រះសង្ឃ​ជា​សរណៈ​ទី​បី​បន្ទាប់ពី​ព្រះពុទ្ធ​ និង​ព្រះធម៌។

សង្ឃំ សរណំ គច្ឆាមិ មាន​ន័យ​ថា​ព្រះសង្ឃ​ជា​ទីពឹង​ទីរឭក និង​​ជា​កោះ​ត្រើយ​ជីវិត​របស់​ពុទ្ធសាសនិក។ ពេល​ណា​មាន​ទុក្ខ​វិបត្តិ​ឈឺថ្កាត់​អាសន្ន​អន់​ក្រ ពុទ្ធ​សាសនិក​ខ្មែរ​តែង​រត់​រក​វត្តអារាម​ និង​រក​ព្រះសង្ឃ​ជួយ​សង្គ្រោះ។

ព្រះសង្ឃ​នា​អតីតកាល​ទៀត​សោត​ត្រូវ​បាន​ចាត់​ទុក​ជា​បុគ្គល​ជា​ទីគោរព​សក្ការៈ​ដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់​ជា​ឧត្តម​ភេទ​ពី​ព្រះមហាក្សត្រ​មន្ត្រី​ និង​ពលរដ្ឋ​សាមញ្ញ​ដោយសារ​តែ​ព្រះសង្ឃ​បាន​​ប្រព្រឹត្ត​ខ្លួន​ជា​អ្នក​ប្រតិបត្តិ​ទ្រទ្រង់​គុណធម៌​លំដាប់​ខ្ពស់​ទ្រទ្រង់​ធម៌​វិន័យ​របស់​ព្រះពុទ្ធ​មាន​ជីវិត​បរិសុទ្ធ​សម​ជា​ទីពឹង​ដ៏​ប្រសើរ​របស់​បរិស័ទ​ត្រូវ​នឹង​នាម​ថា​ព្រះសង្ឃ​កំពង់សត្វ។ ពាក្យ​ថា​កំពង់​គឺ​កំពង់​ទឹក​ជា​ទី​សំចត​នៃ​ទូក​ក្ដារ​ទាំង​ឡាយ​ក្នុង​ន័យ​ព្រះសង្ឃ​ជា​ទីពឹង​របស់​បរិស័ទ​។



ដោយសារ​ឥទ្ធិពល​នៃ​តម្លៃ​របស់​ព្រះសង្ឃ​ខ្មែរ​ពី​អតីតកាល​ផង​ដោយសារ​តែ​គោល​គំនិត​ពុទ្ធសាសនា​បាន​ដក់​យ៉ាង​ជ្រៅ​ក្នុង​​ផ្នត់​គំនិត​​ខ្មែរ​ហើយ​បាន​ផ្សារ​ភ្ជាប់​យ៉ាង​ខ្លាំង​ទៅ​នឹង​វប្បធម៌ និង​សង្គម​ខ្មែរ​​គ្រប់​ស្រទាប់​វណ្ណៈ​ផង និង​ដោយសារ​តែ​ទម្លាប់​គោរព​បូជា​ដោយ​ជំនឿ​ពី​បុរាណ​មក​ផង​ធ្វើឲ្យ​វណ្ណៈ​សង្ឃ​ក្លាយ​ជា​វណ្ណៈ​មួយ​ដែល​មិន​អាច​ប៉ះពាល់​​បាន​បើ​ទោះបី​ជា​កាលពី​សម័យ​ព្រះពុទ្ធ​គង់​នៅ​ព្រះអង្គ​បាន​ចំណាយ​​ពេល​​មួយ​ជីវិត​ដើម្បី​លុប​បំបាត់​វណ្ណៈ​សង្គម​ចេញ​ពី​សង្គម​​ឥណ្ឌា​ក៏ដោយ។

គេ​មាន​ជំនឿ​យ៉ាង​មុតមាំ​តាម​រយៈ​ការ​ប្រដៅ​របស់​ព្រះសង្ឃ​ថា​មាន​តែ​ការ​ធ្វើ​បុណ្យ​ជាមួយ​អ្នក​មាន​សីល ឬ​និយាយ​​ឲ្យ​ចំ​គឺជា​មួយ​ព្រះសង្ឃ​ទេ​ទើប​បាន​បុណ្យ​ច្រើន​​រាប់ពាន់​អត្តភាព​មាន​ន័យ​ថា​ធ្វើ​បុណ្យ​ជា​មួយ​អ្នក​មាន​សីល​ (ព្រះសង្ឃ) សូម្បី​បន្តិចបន្តួច​ក៏ដោយ ក៏​បាន​បុណ្យ​ច្រើន​រាប់ពាន់​ដង​ជាង​ការ​ធ្វើ​បុណ្យ​យ៉ាង​សន្ធឹក​សន្ធាប់​ជាមួយ​ជនក្រីក្រ​ដែល​​គ្មាន​ទ្រង់​ស្បង់​លម្អ​សីល​ដូច​ព្រះសង្ឃ​​ និង​​ធម្មាចារ្យ​។

ការ​ប្រដៅ​ដូច្នេះ​ផ្ទុយ​ស្រឡះ​ពី​អ្វី​ដែល​ព្រះពុទ្ធ​បាន​បង្រៀន។ ​ទ្រង់​បាន​​បង្រៀន​ឲ្យ​មនុស្ស​មាន​មេត្តា​ចំពោះ​មនុស្ស​សត្វ​ទូទៅ​ក្នុង​លោក​ហើយ​ព្រះអង្គ​ផ្ទាល់​ក៏​មាន​ព្រះទ័យ​ប្រកប​ដោយ​មហា​ករុណា​អាណិត​អាសូរ​សព្វ​សត្វ​ដោយ​គ្មាន​រើសអើង។
ទ្រង់​សម្ដែង​តែ​រឿង​ធ្វើ​បុណ្យ​ប្រកប​ដោយ​​បញ្ញា​មាន​ន័យ​ថា​បើ​ធ្វើ​បុណ្យ​​ ឬ​បូជា​ចំពោះ​បុគ្គល​ទុច្ចរិត​នោះ​មាន​ន័យ​ថា​យើង​ឧបត្ថម្ភ​គាំទ្រ​ឲ្យ​បុគ្គល​ពាល​បន្ដ​សកម្មភាព​ទុច្ចរិត​របស់​គេ។ ក្នុង​ន័យ​នេះ​ក៏​មិន​បាន​ន័យ​ថា​មិន​ឲ្យ​បូជា​ព្រះសង្ឃ​ដែរ​តែ​បូជា​ព្រះសង្ឃ​មិនមែន​ព្រោះ​ចង់​បាន​បុណ្យ​រយពាន់​អត្ដភាព​ឡើយ​តែ​ធ្វើ​ព្រោះ​ឃើញ​ព្រះសង្ឃ​ដែល​ជា​បុគ្គល​ប្រកប​ដោយ​សីល​ពិតប្រាកដ​ប្រព្រឹត្ដ​ខ្លួន​ជា​ប្រយោជន៍​ដល់​បរិស័ទ​ និង​សង្គម​លោក​ខ្វះខាត​គឺ​ឧបត្ថម្ភ​ព្រះសង្ឃ​ក្នុង​បំណង​តែ​មួយ​គត់​គឺ​ដើម្បី​លោក​បាន​បន្ដ​កិច្ចការ​សង្គ្រោះ​មនុស្ស​ទូទៅ​។

ទន្ទឹម​គ្នា​នេះ​គឺ​ព្រះសង្ឃ​គ្រប់​អង្គ​ក៏​គួរ​យល់​ផង​ដែរ​ថា​បើ​កាលណា​ខ្លួន​មិន​បដិបត្ដិ​តាម​លំអាន​ព្រះពុទ្ធ​សម​គួរ​ឲ្យ​គេ​បូជា​ទេ​នោះ​មុខ​ជា​ដាច់​ចង្ហាន់​មិន​ខាន​ហើយ​សូម​មេត្ដា​កុំ​រាលដាល​ថា​គេ​ចង់​បំផ្លាញ​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​។ អ្នក​ធ្វើ​ដូច្នេះ​គឺ​ក្នុង​ចេតនា​តែ​មួយ​គត់​គឺ​​មិន​ចិញ្ចឹម​បុគ្គល​ពាល​ជ្រក​ក្រោម​​ស្លាក​សាសនា​មិនមែន​បំផ្លាញ​ពុទ្ធសាសនា​ឡើយ។ គណៈ​សង្ឃ​មិនមែន​បង្កើត​មក​ដើម្បី​ជា​ទម្ងន់​ដល់​​បរិស័ទ​ឡើយ​តែ​គឺ​ដើម្បី​ជា​ប្រយោជន៍​​សម្រាល​​ទម្ងន់​អ្នក​ស្រុក​​។

តើ​អ្នក​ដែល​​កត់សម្គាល់​ទេ​ថា​តើ​ការ​ធ្វើ​ពិធី​បុណ្យ​​របស់​ខ្មែរ​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ជា​ទម្ងន់​ដល់​​ខ្មែរ? នាំ​គ្នា​ធ្វើ​ពិធី​យូរៗ​កាន់តែ​ធ្ងន់​ទៅៗ​នឹង​​រឿង​អស់​ប្រាក់​កាស​លើ​ពិធី​ផង​ធ្ងន់​រឿង​បច្ច័យ​បូជា​ផង និង​ធ្ងន់​ខ្លាំង​បំផុត​គឺ​ធ្ងន់​ក្បាល​​បរិស័ទ​ទៅ​ជា​លែង​រវល់​​គិតគូរ​ពី​សុខទុក្ខ​ក្នុង​​ជីវិត​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​​អស់​រលីង​។ ​​តើ​អ្នក​ធ្លាប់​ដែល​ឮ​ប៉ុន្មាន​ដង​ថា​យាយៗ​សង់​សាលា​ធ្វើ​ផ្លូវ​ជីក​អណ្ដូង​​ទឹក​ជាដើម? តើ​ធ្លាប់​ឮ​ប៉ុន្មាន​ដង​ថា​យាយៗ​ជិះ​យន្ដហោះ​ទៅ​​យក​បុណ្យ​នៅ​ឥណ្ឌា? ព្រះពុទ្ធ​បង្រៀន​ឲ្យ​មនុស្ស​ស្ដើង​ស្រាល​កិលេស​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​គេ​បែរ​មុខ​ចេញ​ពី​ភាព​ល្ងង់ខ្លៅ​ និង​ភាព​ក្រខ្សត់​​របស់​ជន​រួម​ឈាម​ទៅ​វិញ​។ តើ​គួរ​ឲ្យ​គិត​ទេ​ថា​នេះ​ហើយ​ជា​ហេតុផល​ដែល​ព្រះពុទ្ធ​ត្រាស់​សម្ដែង​ថា​គឺ​ភិក្ខុ​ ភិក្ខុនី​ឧបាសក ឧបាសិកា ក្នុង​សំណាក់​ពុទ្ធសាសនា​តែ​ម្ដង​ដែល​ជា​អ្នក​ធ្វើឲ្យ​ព្រះធម៌​រលាយ​ន័យ​?

ការ​លើក​តម្កើង​របស់​អ្វី​មួយ​ហួស​ពី​តម្លៃ​ពិត​បង្កើត​បាន​ជា​ឱកាស​ដល់​បុគ្គល​ទុច្ចរិត​ឆ្លៀត​ចូល​មក​បន្លំ​យក​សាសនា​ជា​របរ​រកស៊ី​បិទ​បាំង​អំពើ​បោកប្រាស់​បរិស័ទ​ហើយ​សម្ងំ​សោយ​សុខ​នៅ​ក្នុង​ម្លប់​ស្បង់​របស់​ព្រះសង្ឃ​សាវ័ក​ពិតប្រាកដ។ ក្រុម​នេះ​កំពុង​ធ្វើ​សកម្មភាព​យ៉ាង​សកម្ម​ដោយ​មាន​ការ​ឧបត្ថម្ភ​គាំទ្រ​ពី​សំណាក់​ពលរដ្ឋ​ក្នុង​ចំនួន​មិន​តិច​ទេ។ អ្នក​ទាំងនោះ​មិនមែន​ជា​អ្នក​បួស​បន្លំ​ទេ​ជា​អ្នក​បួស​​ស្រប​ច្បាប់​តែ​ជា​គេ​យក​ភាព​ស្រប​ច្បាប់​មក​បិទ​បាំង​ការ​បោកប្រាស់​របស់​គេ។ អ្នក​បួស​ទាំង​នោះ​ភាគច្រើន​បាន​រៀន​សូត្រ​មាន​ចំណេះ​ដឹង​ខ្ពស់​តែ​ជាប់​ក្នុង​លាភសក្ការៈ​កិត្តិយស​ និង​ភាព​ល្បីល្បាញ។

សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​ការ​សាកសួរ​ដេញដោល​សួរ​រក​ការ​ពន្យល់​ហេតុផល​ពី​អ្វី​ដែល​គេ​បាន​​សម្ដែង​ច្រើន​ត្រូវ​បាន​ចោទប្រកាន់​ថា​ជា​ទមិឡ​ឥត​សាសនា​ដែល​មិន​​ជឿ​លើ​បុណ្យ​បាប​គឺ​មុខ​ជា​គេ​ចោទ​ថា​ប្រមាថ​មើល​ងាយ​សាសនា​ដែល​ជា​សក្ការ​វត្ថុ​របស់​ខ្មែរ​មិន​ខាន។ ការ​ធ្វើ​ដូច្នេះ​ជា​ទង្វើ​ខុស​ចាក​ពី​របៀប​ដែល​ព្រះពុទ្ធ​បាន​បង្រៀន​ព្រោះ​កាលពី​ព្រះអង្គ​គង់​ព្រះជន្ម​ទ្រង់​តែង​លើក​ទឹកចិត្ត​ឲ្យ​មាន​ធម្ម​សាកច្ឆា​គឺ​ការ​ជជែក​ដេញដោល​ធម៌​មិន​មែន​ប្រើ​អាជ្ញា​សង្កត់​មិន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​អ្នក​ដទៃ​សួរ​ដេញដោល​រក​ហេតុផល​ឡើយ។

ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ​បង្រៀន​សច្ចធម៌​ទ្រង់​បើក​​​​​បង្ហាញ​រាល់​របស់​​ដែល​​ផ្កាប់​ទាំងឡាយ​គឺ​បើក​បង្ហាញ​ការពិត​ដោយ​អ្នក​សិក្សា​​ម្នាក់ៗ​រៀន​ចេះ​ត្រិះរិះ​ពិចារណា​ និង​ចេះ​បែងចែក​ត្រូវ​ចេញ​ពី​ខុស។ ទ្រង់​មិន​គាំទ្រ​ការ​ឱប​ក្រសោប​ស៊ុម​គ្រលុំ​បិទ​បាំង​កំហុស​ឡើយ​ព្រោះ​នោះ​ហើយ​ជា​ធម៌​នាំ​មក​នូវ​ក្ដី​វិនាស។ ចំណែក​ការ​ប្រដៅ​របស់​ព្រះសង្ឃ​មួយ​ចំនួន​ធំ​សព្វថ្ងៃ​មិន​បាន​បុក​ចំ​សេចក្តី​ត្រូវការ​របស់​សង្គម​ដែល​​កំពុង​មាន​បញ្ហា​រយ​ជំពូក​ទេ​តែ​បែរ​ជា​ប្រមូល​កម្លាំង​ និង​ទ្រព្យសម្បត្តិ​របស់​បរិស័ទ​ទៅ​ធ្វើ​ជណ្តើរ​ឡើង​ឋានសួគ៌​ជាតិ​ក្រោយ​ទៅ​វិញ។

ការ​សម្ដែង​ធម៌​ដូច្នេះ​មិនមែន​ជា​ការ​បង្រៀន​ខ្មែរ​ឲ្យ​ចេះ​ធ្វើ​អំពើ​ល្អ​ទេ​តែ​ជា​ការ​ដឹក​ឲ្យ​ខ្មែរ​កាន់តែ​អាត្មា​និយម​ទៅៗ​ដោយ​យល់​ថា​ទាល់​តែ​មាន​ប្រាក់​ទើប​ធ្វើ​បុណ្យ​កើត​។ តើ​ការ​ធ្វើ​សេចក្ដី​ល្អ​ចាំ​ទាល់​តែ​មាន​​លុយ​ទើប​ធ្វើ​កើត​ឬ? បើ​បែប​នោះ​មែន​ជន​ក្រីក្រ​ទាំងឡាយ​ដែល​គ្មាន​ប្រាក់​ធ្វើ​ពិធី​បុណ្យ​មិន​កាន់តែ​ក្រ​បន្ដ​ទៀត​ឬ? នេះ​គឺជា​ការ​ធ្វើ​ជំនួញ​បុណ្យ​​ដើម្បី​​ប្រយោជន៍​ផ្ទាល់​ខ្លួន​សុទ្ធសាធ​​។ មាន​អ្នក​បួស​​មួយ​ក្រុម​ទៀត​តាម​ទីជនបទ​ដែល​​ភាគច្រើន​ចូល​បួស​មិនមែន​ដោយ​សារ​ពាល់​អរិយសច្ចៈ​ទី​មួយ​ថា​ជីវិត​ជា​ទុក្ខ​ឡើយ។

ដោយ​មិន​បាន​សិក្សា​រៀន​សូត្រ​ច្រើន​ដោយ​គ្រាន់តែ​ស្តាប់​ព្រះសង្ឃ​ល្បីៗ​មាន​ឋានៈ​ធំ​ព្រះសង្ឃ​ទាំង​នោះ​ក៏​ចម្លង​​ធ្វើ​តាម​ដោយ​ទេសនា​ផ្អែម​ពីរោះ​ដូច​ព្រះសង្ឃ​ និង​គ្រូធម្មាចារ្យ​ល្បីៗ​ទាំង​នោះ​​ព្រោះ​ចង់​ល្បី​ និង​បាន​លាភសក្ការៈ​ដែរ។ ក្នុង​ពុទ្ធសម័យ​ព្រះពុទ្ធ​ទ្រង់​បាន​ហៅ​អ្នក​បួស​ដែល​​បដិបត្តិ​មិន​ត្រឹមត្រូវ​តាម​ធម៌​វិន័យ​ចិញ្ចឹម​ជីវិត​ដោយ​មិន​បរិសុទ្ធ​ថា​ជា​ប្រេត​ ឬ​មហាចោរ​ក្នុង​សាសនា។

ព្រះសង្ឃ​ដែល​ជា​ស្រែ​បុណ្យ​ពិតប្រាកដ​មក​សាង​ផ្នួស​ប្រកប​ដោយ​គុណសម្បត្តិ​យ៉ាង​ហោច​បួន ១ ) ជា​បុគ្គល​ពាល់​អរិយសច្ចៈ​ទី​មួយ​ត្រូវ​គឺ​ជីវិត​ជា​ទុក្ខ ២ ) មាន​ចិត្ត​មេត្តា​ពេញ​ដោយ​ក្តី​អាណិត​ស្រឡាញ់ និង​ចង់​តែ​ជួយ​សត្វ​លោក ៣ ) មាន​ចិត្ត​ស្ងប់​ដោយ​ការ​បដិបត្ដិធម៌​ហើយ​ចេញ​មក​ចែករំលែក​សេចក្តី​សុខ​ស្ងប់​ដល់​​សត្វ​លោក​ដទៃ​ ៤ ) ​ភាព​ចាស់​ទុំ​ក្នុង​​ជីវិត​គឺ​មាន​លំនឹង​ចិត្ត​អាច​ផ្ដល់​ពាក្យពេចន៍​ប្រកប​ដោយ​ការ​យល់​ដឹង​មាន​ជម្រៅ និង​មាន​គ្រប់​រសជាតិ​នៃ​ជីវិត​ជា​ដំបូន្មាន​ដល់​ជន​ដទៃ។ មាន​គុណសម្បត្តិ​ទាំង​នេះ​ក៏​នៅ​មិន​ទាន់​សម​នឹង​ទទួល​បាន​នូវ​ការ​គោរព​ដែរ​លុះ​ត្រា​តែ​​យក​គុណ​សម្បត្តិ​ទាំងនោះ​មក​ជា​ប្រយោជន៍​ដល់​សត្វ​លោក​ថែម​ទៀត។

ព្រះសង្ឃ​ដែល​គួរ​បូជា​ត្រូវ​ប្រកប​ដោយ​គុណធម៌​ទាំងឡាយ​រួមមាន​៖ ​ករុណា​គុណ​មាន​ចិត្ត​អាណិត​អាសូរ​សព្វ​សត្វ។ ចូលរួម​ភាគទាន​ដល់​សង្គម​តាម​សមត្ថភាព​ក្នុង​ភាព​ជា​សង្ឃ។ មិន​ត្រូវ​បួស​យក​រួច​ខ្លួន​ហើយ​សម្ងំ​យក​សុខ​តែ​ក្នុង​វត្ត។ បញ្ញា​គុណ​ព្រះសង្ឃ​​ត្រូវ​មាន​វិជ្ជា​សម្បទា​បំណិន​សម្បទា និង​ចរិយា​សម្បទា​ប៉ុន្តែ​ត្រូវ​តែ​មាន​ទ្រព្យសម្បត្តិ​ស្តួចស្តើង៕

អន្ទិត ឆោម ច័ន្ទឆាយា

No comments: