By Agencies
A
Cambodian company and a Chinese firm on Monday signed a Memorandum of
Understanding (MoU) in order to build a railway and a seaport in Cambodia to serve iron and steel mining industry.
The deal was
inked between Zhang Chuan You, general manager of Cambodia Iron and
Steel Mining Industry Group, and Liu Ziming, chairman of China Railway
Major Bridge Engineering Group, under the witnesses of Cambodian
Minister of Public Works and Transport Tram Iv Tek and Bai Zhongren,
president of China Railway Group Limited.
Zhang Chuan You said at
the signing ceremony that the two firms will jointly invest in building
a 404-kilometer railway from Preah Vihear province to Koh Kong province
and a seaport in Koh Kong province to support metal mining industry in
Preah Vihear province.
He said the railway will run through the
province of Preah Vihear, Kampong Thom, Kampong Chhnang, Kampong Speu
and Koh Kong, while the seaport will be capable to handle about 50
million tons of goods a year.
The railway will connect the
country's northeastern part and southwestern part, he said, adding that
the project will begin on July 2013 and is expected to be completed
within 4 years.
"It will greatly contribute to developing Cambodian economy when the project is completed," he said.
Zhang
Chuan Li, chairman of Cambodia Iron and Steel Mining Industry, said
before the signing ceremony that the firm also set to build a steel
plant in Preah Vihear province as the firm conducted a feasibility study
in 2009 and found that the province is rich in iron ore.
Speaking
at the signing ceremony, Tram Iv Tek said that this is an ambitious
project and if it happens, it will greatly spur Cambodian economy and
reduce poverty.
"It will be a new railroad and an international
large-scale seaport, I wish the project success in order to contribute
to developing the economy," he said.
ផ្លូវរថភ្លើងថ្មីនេះនឹងសាងសង់ឆ្លងកាត់ខេត្តចំនួន ៥។ ស្របពេលនេះដែរ ក្រុមហ៊ុនចិន គ្រោងសាងសង់រោងចក្រស្លដែកដ៏ធំមួយទៀត នៅខេត្តព្រះវិហារ ដែលមានតម្លៃជាច្រើនពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ដើម្បីនាំចេញទៅលក់នៅបរទេស។
គម្រោងសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងថ្មីដែលមានប្រវែងជាង ៤០០គីឡូម៉ែត្រនោះ គឺតភ្ជាប់ពីខេត្តព្រះវិហារ កាត់តាមខេត្តកំពង់ធំ ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង ខេត្តកំពង់ស្ពឺ និងខេត្តកោះកុង ដែលស្របពេលនេះក្រុមហ៊ុនចិន គ្រោងសាងសង់កំពង់ផែសមុទ្រមួយទៀត ដើម្បីដឹកជញ្ជូននាំចេញផលិតផលដែកថែបពីកម្ពុជា ទៅបរទេស។
មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់របស់ក្រុមហ៊ុនចិន បានឲ្យដឹងថា គម្រោងសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងថ្មីនោះ គឺចំណាយរយៈពេលចំនួនជាង ៤ឆ្នាំ ចាប់ផ្ដើមពីឆ្នាំ២០១៣ ទៅ ដែលមានស្ថានីយរថភ្លើងចំនួន ១១កន្លែង។ ចំណែកកំពង់ផែថ្មីដែលនឹងសាងសង់នៅខេត្តកោះកុង នោះ មានសមត្ថភាពផ្ទុកទម្ងន់បានជាង ៥០លានតោនក្នុង ១ឆ្នាំៗ។
ប្រភពពីមន្ត្រីក្រុមហ៊ុនចិន បានឲ្យដឹងដឹងថា ក្រុមហ៊ុនចិន ទាំង២ ដែលមានឈ្មោះ ឆាយណា រ៉េលវ៉េ ហ្គ្រុប (China Railway Group) និងក្រុមហ៊ុនឈ្មោះ ខេមបូឌា អាយរ៉ុន អែន ស្ទៀល ម៉ាញនីង អ៊ិនដាស់ស្រ្ទី ហ្គ្រុប (Cambodia Iron & Steel Mining Industry Group) គ្រោងសាងសង់រោងចក្រស្លដែកថែប និងដែកធម្មតា នៅខេត្តព្រះវិហារ។
ជារួមគម្រោងសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងថ្មីនោះ និងគម្រោងសាងសង់កំពង់ផែថ្មីនៅខេត្តកោះកុង ព្រមទាំងគម្រោងសាងសង់រោងចក្រស្លដែកនៅខេត្តព្រះវិហារ នោះ គឺត្រូវចំណាយថវិកាសរុបចំនួនជាង ៩.៦០០លានដុល្លារអាមេរិក។
ដោយឡែកការសាងសង់រោងចក្រស្លដែកនៅខេត្តព្រះវិហារនោះ គឺត្រូវចំណាយថវិកាសរុបចំនួនជាង ១.៦០០លានដុល្លារអាមេរិក នៅលើផ្ទៃដីសរុបជាង ១.៣០០គីឡូម៉ែត្រក្រឡា នៅក្នុងចំណោមទុនសរុបជាង ៩.៦០០លានដុល្លារអាមេរិកនោះ។ រោងចក្រស្លដែកនេះមានសមត្ថភាពផលិតដែកថែបនៅកម្ពុជា ចំនួនជាង ១លានតោនក្នុងមួយឆ្នាំៗ សម្រាប់រយៈពេល ៣ឆ្នាំដំបូង។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក ត្រាំ អ៊ីវតឹក ដែលបានមកធ្វើជាអធិបតីនៃការចុះហត្ថលេខានេះ បានមានប្រសាសន៍ថា ការវិនិយោគទុននេះ គឺជួយជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា យ៉ាងសម្បើម។
លោក ត្រាំ អ៊ីវតឹក៖ «យើងខ្ញុំសូមកោតសរសើរចំពោះការយកចិត្តទុក ដាក់របស់ក្រុមហ៊ុន China Iron នេះ ដែលម្យ៉ាងបានមកស្រាវជ្រាវដើម្បីមកធ្វើអាជីវកម្មលើធនធានរ៉ែ ហើយបានអញ្ជើញក្រុមហ៊ុន China Railway Group នេះដើម្បីមកសហការគ្នាសម្រាប់ការវិនិយោគ។ ធ្វើម៉េចឲ្យការធ្វើអាជីវកម្មរ៉ែ និងការដឹកជញ្ជូនហ្នឹង ធ្វើឡើងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព»។
ជាមួយគ្នានេះ អគ្គនាយករងនៃក្រុមហ៊ុនចិន លោក ជូ ម៉េងប៊ូ (Zhou Meng Bo) បានមានប្រសាសន៍ជាភាសាចិន ហើយត្រូវបានប្រែសម្រួលជាភាសាខ្មែរថា ការវិនិយោគទុននេះ គឺជាការពង្រឹងចំណងទាក់ទងយ៉ាងរឹងមាំរវាងកម្ពុជា និងចិន៖ «បង្កើនការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចក្នុងតំបន់ ដែលផ្លូវដែកនោះបានឆ្លងកាត់ លើកស្ទួយកម្រិតជីវភាពប្រជាជន ព្រមទាំងការអភិវឌ្ឍនៅតាមតំបន់ផ្លូវដែក»។
តំណាងរាស្ត្រគណបក្ស សម រង្ស៊ី លោក សុន ឆ័យ បានមានប្រសាសន៍ថា ការវិនិយោគទុននេះ គប្បីធ្វើឡើងដោយតម្លាភាព និងផលប្រយោជន៍ពិតប្រាកដដល់កម្ពុជា៖ «ហើយឲ្យមានគុណភាពជាគោល បំណងរបស់យើង។ ខ្ញុំមិនទាន់ជឿថា ទឹកប្រាក់ដល់រាប់ពាន់នេះ ជាទឹកប្រាក់ពិតប្រាកដ ដែលត្រូវយកមកសាងសង់អ្វីជាសំណង់តាមការអះអាងនេះនៅឡើយនោះទេ»។
នេះគឺជាការវិនិយោគទុនរបស់ក្រុមហ៊ុនចិន ១០០% នៅកម្ពុជា ដោយគ្មានភាគហ៊ុននៃក្រុមហ៊ុនក្នុងស្រុកឡើយ៕
ដោយ សុខ សេរី
2012-12-31
ក្រុមហ៊ុនឯកជនចំនួន ២ របស់ប្រទេសចិន នៅថ្ងៃទី៣១ ខែធ្នូ បានចុះហត្ថលេខាដើម្បីចាប់ផ្ដើមសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងថ្មីមួយខ្សែពី កំពង់ផែសង់ថ្មីលើកោះមួយនៅខេត្តកោះកុង ឆ្ពោះទៅកាន់ខេត្តព្រះវិហារ។ផ្លូវរថភ្លើងថ្មីនេះនឹងសាងសង់ឆ្លងកាត់ខេត្តចំនួន ៥។ ស្របពេលនេះដែរ ក្រុមហ៊ុនចិន គ្រោងសាងសង់រោងចក្រស្លដែកដ៏ធំមួយទៀត នៅខេត្តព្រះវិហារ ដែលមានតម្លៃជាច្រើនពាន់លានដុល្លារអាមេរិក ដើម្បីនាំចេញទៅលក់នៅបរទេស។
គម្រោងសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងថ្មីដែលមានប្រវែងជាង ៤០០គីឡូម៉ែត្រនោះ គឺតភ្ជាប់ពីខេត្តព្រះវិហារ កាត់តាមខេត្តកំពង់ធំ ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង ខេត្តកំពង់ស្ពឺ និងខេត្តកោះកុង ដែលស្របពេលនេះក្រុមហ៊ុនចិន គ្រោងសាងសង់កំពង់ផែសមុទ្រមួយទៀត ដើម្បីដឹកជញ្ជូននាំចេញផលិតផលដែកថែបពីកម្ពុជា ទៅបរទេស។
មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់របស់ក្រុមហ៊ុនចិន បានឲ្យដឹងថា គម្រោងសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងថ្មីនោះ គឺចំណាយរយៈពេលចំនួនជាង ៤ឆ្នាំ ចាប់ផ្ដើមពីឆ្នាំ២០១៣ ទៅ ដែលមានស្ថានីយរថភ្លើងចំនួន ១១កន្លែង។ ចំណែកកំពង់ផែថ្មីដែលនឹងសាងសង់នៅខេត្តកោះកុង នោះ មានសមត្ថភាពផ្ទុកទម្ងន់បានជាង ៥០លានតោនក្នុង ១ឆ្នាំៗ។
ប្រភពពីមន្ត្រីក្រុមហ៊ុនចិន បានឲ្យដឹងដឹងថា ក្រុមហ៊ុនចិន ទាំង២ ដែលមានឈ្មោះ ឆាយណា រ៉េលវ៉េ ហ្គ្រុប (China Railway Group) និងក្រុមហ៊ុនឈ្មោះ ខេមបូឌា អាយរ៉ុន អែន ស្ទៀល ម៉ាញនីង អ៊ិនដាស់ស្រ្ទី ហ្គ្រុប (Cambodia Iron & Steel Mining Industry Group) គ្រោងសាងសង់រោងចក្រស្លដែកថែប និងដែកធម្មតា នៅខេត្តព្រះវិហារ។
ជារួមគម្រោងសាងសង់ផ្លូវរថភ្លើងថ្មីនោះ និងគម្រោងសាងសង់កំពង់ផែថ្មីនៅខេត្តកោះកុង ព្រមទាំងគម្រោងសាងសង់រោងចក្រស្លដែកនៅខេត្តព្រះវិហារ នោះ គឺត្រូវចំណាយថវិកាសរុបចំនួនជាង ៩.៦០០លានដុល្លារអាមេរិក។
ដោយឡែកការសាងសង់រោងចក្រស្លដែកនៅខេត្តព្រះវិហារនោះ គឺត្រូវចំណាយថវិកាសរុបចំនួនជាង ១.៦០០លានដុល្លារអាមេរិក នៅលើផ្ទៃដីសរុបជាង ១.៣០០គីឡូម៉ែត្រក្រឡា នៅក្នុងចំណោមទុនសរុបជាង ៩.៦០០លានដុល្លារអាមេរិកនោះ។ រោងចក្រស្លដែកនេះមានសមត្ថភាពផលិតដែកថែបនៅកម្ពុជា ចំនួនជាង ១លានតោនក្នុងមួយឆ្នាំៗ សម្រាប់រយៈពេល ៣ឆ្នាំដំបូង។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក ត្រាំ អ៊ីវតឹក ដែលបានមកធ្វើជាអធិបតីនៃការចុះហត្ថលេខានេះ បានមានប្រសាសន៍ថា ការវិនិយោគទុននេះ គឺជួយជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា យ៉ាងសម្បើម។
លោក ត្រាំ អ៊ីវតឹក៖ «យើងខ្ញុំសូមកោតសរសើរចំពោះការយកចិត្តទុក ដាក់របស់ក្រុមហ៊ុន China Iron នេះ ដែលម្យ៉ាងបានមកស្រាវជ្រាវដើម្បីមកធ្វើអាជីវកម្មលើធនធានរ៉ែ ហើយបានអញ្ជើញក្រុមហ៊ុន China Railway Group នេះដើម្បីមកសហការគ្នាសម្រាប់ការវិនិយោគ។ ធ្វើម៉េចឲ្យការធ្វើអាជីវកម្មរ៉ែ និងការដឹកជញ្ជូនហ្នឹង ធ្វើឡើងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព»។
ជាមួយគ្នានេះ អគ្គនាយករងនៃក្រុមហ៊ុនចិន លោក ជូ ម៉េងប៊ូ (Zhou Meng Bo) បានមានប្រសាសន៍ជាភាសាចិន ហើយត្រូវបានប្រែសម្រួលជាភាសាខ្មែរថា ការវិនិយោគទុននេះ គឺជាការពង្រឹងចំណងទាក់ទងយ៉ាងរឹងមាំរវាងកម្ពុជា និងចិន៖ «បង្កើនការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចក្នុងតំបន់ ដែលផ្លូវដែកនោះបានឆ្លងកាត់ លើកស្ទួយកម្រិតជីវភាពប្រជាជន ព្រមទាំងការអភិវឌ្ឍនៅតាមតំបន់ផ្លូវដែក»។
តំណាងរាស្ត្រគណបក្ស សម រង្ស៊ី លោក សុន ឆ័យ បានមានប្រសាសន៍ថា ការវិនិយោគទុននេះ គប្បីធ្វើឡើងដោយតម្លាភាព និងផលប្រយោជន៍ពិតប្រាកដដល់កម្ពុជា៖ «ហើយឲ្យមានគុណភាពជាគោល បំណងរបស់យើង។ ខ្ញុំមិនទាន់ជឿថា ទឹកប្រាក់ដល់រាប់ពាន់នេះ ជាទឹកប្រាក់ពិតប្រាកដ ដែលត្រូវយកមកសាងសង់អ្វីជាសំណង់តាមការអះអាងនេះនៅឡើយនោះទេ»។
នេះគឺជាការវិនិយោគទុនរបស់ក្រុមហ៊ុនចិន ១០០% នៅកម្ពុជា ដោយគ្មានភាគហ៊ុននៃក្រុមហ៊ុនក្នុងស្រុកឡើយ៕
4 comments:
Who made this deal with China? Hun Sen's Vietnamese Business advisers coming from Hanoi and CPP (Hanoi's tool)?
This deal is way out of reaches to Cambodian/Khmer people and Khmer nation.
We believe that Hun Sen is very dumb and stupid when he has been cheated and deceived by his evil Vietnamese advisers and Vietnamese-Hanoi bosses.
We need Khmer advisers (who are patriotic) to be business advisers and Khmer educators, for examples, Mr. Sam Raisny is one of examples, Son Chay, other Khmer economists, etc. Stop using Vietnamese advisers who are crooks in Cambodia because they are very dangerous to Cambodia.
Hun Sen must be shot to death as soon as possible because he intends to destroy and he loves power and money, but he did not do anything to take care of Cambodia. Hun Sen is very dangerous to Cambodian/Khmer nation, country and people.
First vote Hun Sen down and prepare the Khmer forces/military to protect against Vietnamese secret agents in Cambodia along with the help from the International Community like UN, EU, USA, Canada, Australia, and so on. Also,maybe we need China, too.
Royalties, 20000 jobs, taxes, transportation of agricultural products, and passengers from north-eastern to the sea...That what Cambodia gets from the deal! Currently Cambodia imports 900000 tones of steel every year. After 2017 we will be self-sufficient in ferrous materials and we will be also able to sell iron products to Thailand or Vietnam. China, already the bigest steel producer in the world, will not need to import it from Cambodia.
ការបង្ហើយព្រៃខ្មែរចុងក្រោយ សម្បត្តិធម្មជាតិ
នឹងវិនាសព្រោះរបបអាខ្វាក់
Steel consumption in China is forecasted to a total of 668 million tones in 2013. China’s output expected to climb 4% next year to 732 million tones according to Australia’s Bureau of Resources and Energy Economics (BREE).. So probably there would be no need for China to import steel from Cambodia in the foreseeable future. Nothing can prove that “Cambodian steel”, if produced, will be for Chinese market. Beside what we know is that Cambodia imports from the outside 900000 tones of steel this year and the projection is on the increase. Do we have to rely on Vietnam indefinitely to supply our market for steel? Vietnam would be very happy to know that some Cambodians rely on them for steel to build highways, bridges, condominiums, etc. We want to export one million tones of rice, or more every year. We will also have many other agricultural products to export like rubber etc and we cannot ship them only to Vietnam through the Mekong River. In the future other industrial goods and passengers as well will need to be shipped out. Do not forget that iron ore will be milled in Rovieng province of Preah Vihear. We are not in the same situation like in some Africa counties in ’60 described by Samir Amin , when roads were built to ship different mineral products oversea and became useless when mining activities ceased. A railroad across Tonle Sap, through Krovanh Mountain, linking rice producer’s provinces like Kompong Thom, Kg Chhnang,, Kg Speu with a bridge of more than 3000 meters to reach a port on Smach Island off Koh Kong Province will be a huge benefit to Cambodia in the future.
Post a Comment